Hoe volgen we de politiek.

Lokaal, Provinciaal en Den Haag (1e- en 2e Kamer)
Kate
Been thanked: 1 time

Hoe volgen we de politiek.

Bericht door Kate » 03 apr 2019 14:48

Terwijl ik dit onderwerp begin te schrijven staat achter mij de heer Dekker te praten met de Kamer over de gemaakte fouten in de zaak Anne Faber. En het is opvallend hoe vaak er gezegd wordt dat we vooral moeten leren van de fouten. Dat is nu niet bepaald een nieuw gezichtspunt lijkt me. En nadat dit 3x gezegd werd, deed ik de tv uit.

En ik vroeg me eigenlijk helemaal niet af hoe ik nu verder zou gaan. Zou ik de media gaan uitpluizen, of ben ik er al klaar mee. Hoe ga ik de politiek eigenlijk volgen, of moet ik concluderen dat ik dat maar aan anderen over laat. Ik vraag me dus af of er door ons eigenlijk zélf genoeg nagedacht wordt over allerlei politieke zaken. Zijn we niet te gemakkelijk, roepen we maar wat, hebben we een mening, of laten we het volgen achterwege en luisteren we alleen wat er door anderen over gezegd wordt, met in het achterhoofd: mijn politieke partijkeuze heb ik al eens gemaakt, hoe lang geleden soms ook.

En ik weet intussen dat ik zelf een mening moet hebben en dat ik die mening moet vergelijken met de mening van zo veel mogelijk politieke figuren. want die figuren bepalen voor een heel groot deel mijn leven en daar wil ik beslist zelf een vinger bij in de pap hebben.

Plaats reactie